Nej Bylinky

kuchyně zdravější a voňavější

Bylinky na jarní únavu

1445195_94160873Zima nás pomalu opouští a tak si říkám, že by nebylo od věci podívat se na bylinky z pohledu toho, jak nám můžou pomoci nastartovat organismus po zimě. Nevím jak ostatní, ale já má takovou zkušenost, že tělo pozná zimu a tak nějak se uloží k zimní spánku. Ono je to vlastně logické, světla je o dost méně a světlo je nejpodstatnější pro naši energii. Často vídám reklamy na jarní očistu organismu a přitom jde jen o bylinky, hezky zabalené a nehezky předražené. Rozhodl jsem si tedy sepsat seznam bylinek, které na nás dobře zapůsobí povzbudí nás do nového roku. Třeba pomůže i vám.

Kopřiva

O kopřivě a jejích účincích jsem už psal a právě tahle bylinka je asi největším symbolem jara. Začíná růst poměrně brzy a tak nějak k jaru patří. Nevím jak vy, ale já ji mám spojenou převážně s velikonoci. Přidávaná do velikonoční nádivky krásně jídlo obarví a i dochutí. S čím nám ale kopřiva pomůže proti jarní únavě jsou její antioxidační účinky, které pomůžou dostat z těla to co se v něm přes celou zimu nahromadilo .

Jitrocel

Jitrocel je opět bylinka jako dělaná na jaro, hodí se převážně k přípravě čaje a na jaře nám pomůže především pročistit trávicí trakt a působí protizánětlivě. Především díky tomu, že obsahuje vitamín C v tak velkém množství se nám jeho použití opravdu vyplatí. Právě o vitamínu C je totiž známo, že působí proti únavě skoro dokonale. Nedostatek vitamínu C se zpravidla projevuje silnou únavou, podrážděností a sklonem k infekcím a to je právě to, čemu se potřebujeme na jaře vyhnout.

Pampeliška

Poslední je snad nejznámější posel jara, myslím tím opravdu posla, že jaro už je definitivní a nevrátí se žádné mrazíky. Pampeliška nás většinou provází celé léto, ale na jaře nám dokáže opravdu hodně pomoci. Listy snižují krevní tlak a pomáhají při žlučových kamenech. Celá rostlina čistí organismus, obsahuje množství vitaminu A, C, beta-karotenu a železa. Jak už jsme zmínil, vitamín C je to zaříkadlo, které nás zbaví únavy. Železo zase potřebujeme k tomu aby naše tělo dostávalo kyslík všude kam jej potřebuje. Špatné zásobení organismu kyslíkem, které po čase vede k tomu, že se člověk začne cítit unavený a vyčerpaný. Je tedy důležité cíleně vyhledávat potraviny, které jsou na tento minerál bohaté.

Comments are closed.